Sfeershot werksituatieMKB INFRA, VHG en CROW verlengen de samenwerking op het gebied van helpdesk voor het Adviescentrum Aanbestedingen 'Grond, Wegen en Groen', kortweg ACA GWG. In een nieuwe samenwerkingsovereenkomst is vastgelegd hoe dit in zijn werk gaat.

MKB INFRA, VHG en CROW verlengen de samenwerking op het gebied van helpdesk voor het Adviescentrum Aanbestedingen 'Grond, Wegen en Groen', kortweg ACA GWG.In de sectoren Grond, Wegen en Groen wordt er veel aanbesteed. Het ACA GWG is voor de leden van de aangesloten brancheorganisaties dé vraagbaak voor onafhankelijk advies bij aanbestedingen. Dit helpt zowel aanbestedende diensten als de opdrachtnemers in het aanbestedingsproces. In een nieuwe samenwerkingsovereenkomst is vastgelegd hoe dit in zijn werk gaat.


Onderscheiden worden 1e - en 2e lijns vragen. De 1e lijns vragen worden beantwoord door medewerkers van CROW en de 2e  lijns worden doorgestuurd naar de desbetreffende van de ACA GWG zoals dat zo mooi heet, te weten advocatenkantoor Severijn Hulshof in Den Haag. Het gaat gemiddeld om een kleine 100 vragen en klachten per jaar. Het streven is om binnen 24 uur te reageren. Lukt het niet om binnen 24 uur de vraagsteller te antwoorden, dan krijgt deze binnen 24 uur een reactie waarom er nog geen antwoord gegeven kan worden (bijv. omdat het nader uitgezocht moet worden).De nieuwe overeenkomst is aangegaan voor 2021 en 2021.)